Minori’ye 1.5 km uzaklıkta olan Maiori’ye hem bir akşam yemeği yemek, hem de Maiori’den Minori’ye yürüyerek günü batırmak niyetiyle bir akşamüstü gittik. Maiori’ye hakettiğinden daha az zaman ayırmış olabiliriz; bu nedenle aktaracağımız deneyimler de biraz kısıtlı olacak. Yine de gelin; hiçbir yere koşturmak zorunda olmadan, orayı da gezelim burayı da görelim endişesi yaşamadan salına salına bir sayfiye gezintisi yapalım sizlerle : )

Minori’de Maiori’ye toplamda bir duraklık yol yürüyecek olmamıza rağmen, gün içinde baya yorulmuş olmamız ve asıl dönüşte yürümek istememiz nedeniyle Minori’den Sita’ya bindik ve bir sonraki durak olan San Francesco durağında indik. Biraz fazla heyecanlı davranmışız sanırım çünkü Maiori’nin asıl merkezi sayılabilecek Corso Reginna iki durak sonraymış; sonradan farkettik : ) Bu erken inişimiz biraz da iyi oldu aslında; sahil boyunca yürürken Maiori hakkındaki ilk izlenimimizi de edinmiş olduk. Bu beldede de turist sayısı azdı ve sahil boyunca çok sayıda otel ve pansiyon bulunuyordu. Ama bir şeyler eksikti sanki, Minori’yi daha görür görmez yaşadığımız “işte burası bizim evimiz” hissini uyandıramıyordu bir türlü. Çok da zorlamaya gerek yoktu zaten, “bizim çöplüğümüz” Minori’ydi : )

Hotel Panorama’yı geçtikten sonra sahil hattında restaurantlar da karşımıza çıkmaya başladı. La Vela, Mammato gibi seçenekler o an için hiç bizi cezbetmedi; zaten çok da aç sayılmazdık. Karşımıza Decò supermarket çıkınca hemen girip birer meyveli yoğurt aldık ve oracıkta bulduğumuz bir parkta oturup yedik : )

Parktan sola dönünce Maiori’nin en merkezi yeri Corso Reginna’ya çıkmış olduk. Cadde boyunca sağlı sollu pastel renkli evlere, panjurlu balkonlardan sarkan çiçeklere bakarak yürümeye devam ettik. Evlerden birinden klasik müzik yayılıyordu sokağa. Tam karşımızda uzaklarda yemyeşil teraslar halinde limon bahçeleri görünüyordu. Methini çok duyduğumuz Pasticceria Napoli’ye gelince önünden geçip gitmeye gönlümüz elvermedi, tabii ki içeriye girdik : ) Neyle karşılaşacağımızı  bilseydik o meyveli yoğurtları yer miydik : ( Pasticceria Napoli ile ilgili detayları aşağıda verdim, biraz daha bahsedersem gözyaşlarım sel olacak burada : (

Pasticceria Napoli’nin tam karşısında, Ristorante Piasa’nın bulunduğu bina o kadar tatlıydı ki bir süre bakakaldım. Bu kadar kilitlenip bakmama rağmen binanın arkasında tepede kalan Santa Maria a Mare Maiori kilisesini, çan kulesini ve sarı-yeşil İtalyan çinisi kaplı kubbesini nasıl göremedim bilmiyorum : D Buranın varlığından resmen döndükten sonra haberim oldu -.- Halbuki Piasa’nın hemen yanından yükselen merdivenler kiliseye çıkıyormuş.

Biz bu noktadan daha ileriye gitmedik ve bu sefer geldiğimiz yöne doğru sahil kenarına kadar yürüdük. Reginna Palace’ın tam karşısında sahilde bulunan iskeleye geçip plajları ve denizi izledik. Bu sırada güneş de hafiften batmaya başladı. Midemiz hafif kazınınca bir şeyler atıştıralım diye Corso Reginna’ya döndük. Önünde kuyruklar olan Europizza’dan aldığımız dilim pizzaları hemen karşısındaki banklara oturup yedik ve sonra güneşi yolda batırmak için Minori’ye doğru dönüş yoluna geçtik.

Maiori – Minori Yürüyüş Rotası: Başlangıç Seviyesi : )

Sahilden yürüye yürüye Sita’dan indiğimiz yere, San Francesco durağına geldik. Minori’ye doğru uzanan “Amalfi Drive” anayolu, Porto Maiori’nin üzerinde bir varyant yaparak tepeden tüm Maiori’yi izlemeye fırsat veriyordu. Bir süre burada durup denizi ve Maiori’yi izledik. Tekrar yola koyulduğumuzda, yol sağa kıvrılır kıvrılmaz denize nazır bomboş bir bank bizi bekliyordu. Şansımıza yol da kalabalık değildi ve arkamızdan tek tük araç geçiyordu. Orada, o bankta omuz omuza güneşi batırdık : ) Hiç beklemediğin anda karşına çıkan bir şey insanın gününü nasıl da güzelleştiriyor işte!

Onur o banktan beni resmen kazıdı : ) Daracık yol boyunca Tiren Denizi’ni izleyerek toplam 20 dakikada Minori’ye vardık. “Minori’ye hoşgeldiniz” tabelasını görünce benim bi’ aşırı sevinmem ve “evimize geldik yuppii” moduna geçmeme kaç puan verirsiniz bilemedim : )

Limon Rotası (Sentiero Dei Limoni) – Maiori-Minori İleri Seviye Yürüyüş Rotası

Biz kolaya kaçıp Maiori-Minori arasını sahilden yürüdük ama iki belde arasında biraz daha ileri seviye bir rota var. Kondisyonunuz varsa ve suyunuzu, şapkanızı hazırladıysanız limon bahçeleri arasında geçireceğiniz 1 saatin sonunda unutulmaz anlar yaşamaya ve muhteşem fotoğraflar çekmeye hazır olun : )

Bu rotayı çok araştırdım ve Torre kasabası başta olmak üzere birçok noktanın Google Maps’te olmadığını gördüm. “Sentiero dei Limoni” Google Maps’te işaretli olsa bile, tüm yürüyüş rotası yer almıyor. Maiori’den Minori’ye yürüyüş seçtiğinizde sadece sahilden yürüyüş rotasını gösteriyor. Bu sebeple rotayı önceden mümkün olduğunca detaylı bilmenin bir avantaj olacağını düşünüyorum. Kendimiz bu rotayı yapmadığımız için notlarımı güncelleyemiyorum maalesef ama Ravello-Minori rotasında edindiğimiz tecrübe neticesinde, yol boyunca yer alan tabelaların sizi yönlendireceğini söyleyebilirim. Tabi Ravello-Minori yürüyüş rotası Google Maps’te yer alıyordu; bu yüzden tabelaların doğruluğunu Google Maps’ten de takip edebiliyorduk. Bir de, araştırmalarım esnasında hiçbir yorumda “ya biz kaybolduk bunlar ne biçim yol vs” dendiğini görmedim. Bütün bunlara güvenerek size rotayı aktarmaya başlıyorum : ) Bu rotayı yapmış olanlarınız varsa sizlerin deneyimlerinizle de bu yazıyı güncellemeyi çok isteriz : )

Rotaya Maiori’den, daha önce bahsettiğim üzere, sizi Santa Maria a Mare Maiori’ye ulaştıracak merdivenlerden başlıyoruz. Bu merdivenlere Scala Santa adı veriliyor. Santa Maria a Mare’nin sarı-yeşil “majolica” kaplı seramik kubbesini geride bırakıp Via Vena’ya varıyoruz. Via Vena üzerinde Minori’ye giden yolu gösteren seramik tabelalar da mevcut. Bundan sonra merdivenli tırmanış boyunca limon bahçeleri ve üzüm bağları başlıyor. Torre kasabasına ulaşıp San Michele Arcangelo Kilisesi’ni geçtiğinizde “Mortella Overlook” denilen panaromik seyir terasına ulaşıyorsunuz. Bu terası da Google Maps’te bulup teyit edemiyorum mesela, ama herkes kaçırmayacağınızı söylüyor. Buradan da Via Torre’den aşağı kaptırdınız mı Minori’ye ulaşıyorsunuz.

Maiori’ye Ulaşım

Maiori merkezde San Francesco, S.Rita ve Mairoi Centro Sita durakları mevcut. Torre Normanna’da yemek yemek niyetindeyseniz Torre Dei Normanni Sita durağında da inebilirsiniz.

Ayrıca San Francesco sita durağının karşısında sahilde Travelmar ve diğer şirketlerin  deniz otobüsü biletlerini alabileceğiniz bir gişe de mevcutmuş. Porto Maiori’den kalkan deniz otobüsleriyle Minori, Amalfi, Positano, Cetera, Salerno ve Capri’ye ulaşabilirsiniz.

Amalfi Sahilleri Gezi Rehberi yazımızda Amalfi Kıyıları’nda ulaşıma ilişkin daha detaylı bilgi bulabilirsiniz.

Maiori’de Konaklama

Maiori’de sahil hattı boyunca çok sayıda pansiyon ve otel var. Zira belde genelinde konaklama seçeneği çok fazla. Plajların yakınlığı, ulaşımın kolaylığı ve popüler beldelere oranla uygun fiyatları Maiori’de konaklamayı değerlendirmeniz için güzel sebepler : )

Maiori Plajları

Maiori Amalfi Sahilleri’nin en uzun plaja sahip beldesi. Yaklaşık 1 km uzunluğundaki plajların neredeyse tamamı özel işletmelere ait. Daracık da olsa ücretsiz halk plajı alanları da mevcutmuş ama belediye başkanı bu plajların özelleştirilmesi mevzusu yüzünden çok eleştiriliyormuş (dedikoduuuuu!) Maiori’de denize girme fırsatımız olmadı; ama plajlara şöyle bir göz gezdirdik. Bir defa plaj kumlu ve araştırmalarımıza göre deniz Minori gibi sığ. Bu sebeple çocuklu aileler tarafından da tercih ediliyormuş.

Maiori’nin ana plajı dışında, yine Maiori’ye bağlı olan Erchie’nin plajının da güzel olduğunu duyduk. Denemek isterseniz Sita otobüsleriyle Erchie durağında inebilirsiniz.

Maiori’de Gezilecek Yerler

Maiori’de sahil boyunca şöyle temiz bir deniz havası alarak yürümek iyi gelecektir; sahil hattı oldukça uzun.

Beldenin en işlek ve en merkezi yeri Corso Reginna. Burada birçok otel, restaurant, kafe ve dükkan mevcut. Hediyelik eşya alacaksanız buradaki küçük dükkanlar işinizi görecektir.

San Franseco Sita durağına adını veren Chiesa di Francesco, Maiori’ye tepeden bakan ve Amalfi Kıyıları’na özgü o sarı-yeşil İtalyan çinisi kaplı kubbesiyle Santa Maria a Mare ve şu an Maiori belediyesine ev sahipliği yapan Palazzo Mezzacapo ve bahçeleri gezilebilecek yerler arasında.

Maiori’de Yeme-İçme Rehberi

Europizza: Listemizde olmamasına rağmen sırf önündeki kalabalık sebebiyle girdik Europizza’ya. Burası küçücük bir dükkan. İçinde bir bar masası, iki-üç de sandalye var ama yemeğinizi dışarıdaki banklarda oturup ferah ferah yemeyi tercih edin deriz. Pizza, saltimbocca, calzone ve kroket çeşitlerinin fiyatları gayet uygun. Ben bir dilim fırından yeni çıkmış Marinara aldım, Onur da patlıcanlı calzone aldı ve toplamda 4 Euro ödedik : ) Marinara o kadar sıcaktı ki peynirini ısıramayıp sıcak domates sosuyla birlikte bacağıma akıtarak kendimi yakmayı başardım : D Oturup keyif yapmak ya da muhteşem bir yemek yemek için tercih sebebi değil tabii ki, ama fiyat-performans açısından kesinlikle tercih edilebilir.

Maiori için listemize aldığımız ama deneme fırsatı bulamadığımız mekanlar

Pasticceria Napoli: Hayatımızda yaptığımız en büyük hatalardan biri belki de Pasticceria Napoli’ye girmeden önce meyveli yoğurt yemek olabilir : ( Buranın methini çok duymuştuk; tabi ki önünden geçip de girmemek olmazdı. Ah o cannoli’ler, sfogliatelle’ler, baba’lar, tiramisular, tartlar aaaaaah ahhhhhh : ( Napoli’ye dair ne kadar güzellik varsa orada durup bakıştık… (Bu arada, Napoli gezi rehberi ve Napoli lezzetleri hakkındaki yazımızı yakın zamanda yayınlayacağız) Şimdi düşünüyorum da neden şapşallık ettik de gözümüze kestirdiğimiz şeyleri paket olarak almadık hiç bilemiyorum… Bu arada inanılmaz tatlış yaşlı bir sahibesi var: Mrs. Pina. Özet geçiyorum: gidiniz, yiyiniz, ya da paket yaptırınız. Bizim baya aklımız kaldı, sizin kalmasın : )

Chiosco Bar San Francesco: San Francesco’da bulunan bu pembe büfe, sırf sahilde bulunduğu için plajda acıkanlara yönelik geçiştirmelik yiyecekler sunuyor sanmayın. Makarna ve bira çeştleri baya güzel gözüküyor. Biz yine araştırmalarımızın yalancısıyız ama herkes burayı pek bir övüyor. Listemizde olmasına rağmen Europizza’nın önündeki kalabalık yüzünden orayı deneyince Chiosco Bar San Francesco yalan oldu : /

Son olarak; herkesin en başta manzarasını çok övdüğü, kayalıkların üzerine kurulmuş bir gözetleme kulesinin ev sahipliği yaptığı Torre Normanna Restaurant‘ı fiyatların yüksekliği sebebiyle biz listemize almamıştık. Özel bir yemek yemek niyetindeyseniz ve bütçeniz uygunsa sizler değerlendirebilirsiniz.